Klik op onderstaande knop om een Stripe Account te maken en te koppelen aan onlinemaaltijd.nl
Om klanten veilig te laten betalen en de omzet direct uit te betalen op jouw eigen zakelijke rekening, maken we gebruik van Stripe. Dit is een betaal oplossing die het mogelijk maakt om iDEAL betalingen te accepteren op jouw bestelsite, die tevens wordt gebruikt door bedrijven zoals Deliveroo, Catawiki en Uber.
Je maakt jouw eigen Stripe Account aan door op de lichtblauwe 'Connect with Stripe' knop te drukken die je in de linkerkolom vind. Je wordt automatisch omgeleid naar Stripe en gevraagd om jouw zakelijke restaurant gegevens in te vullen om een account te maken én te koppelen aan onlinemaaltijd.nl
Bij het kopje 'Your Product' vul je jouw bestaande website in en kies je 'other food en dining' als 'business description'.
Tevens word je gevraagd om twee-staps authenticatie in te stellen. Dit is een extra veiligheidsmaatregel van Stripe om ervoor te zorgen dat derden niet zo maar in jouw account kunnen. Wij raden je aan om 'verificatie per SMS' in te selecteren als optie. Dit houdt in dat je een code per SMS krijgt toegestuurd op het moment dat je wilt inloggen in jouw Stripe account.
Heb je alle opgevraagde gegevens goed ingevuld? Klik dan op de knop 'Authorize access to this account'. Je wordt automatisch omgeleid naar de website van onlinemaaltijd.nl en je account is succesvol aangemaakt!
Om iDEAL betalingen van jouw klanten te accepteren gaan we deze betaalmethode eerst activeren in Stripe. Geen zorgen! Dit kost hooguit 2 minuten.
Log in met je nieuwe accountgegevens op https://dashboard.stripe.com/login
Gebruik het e-mailadres en wachtwoord dat je hebt aangemaakt in stap 1.
Na het inloggen kom je op een dashboard uit waar straks de financiële gegevens van jouw bestellingen te zien zijn. Voor nu focussen we ons hier nog even niet op, we gaan eerst iDEAL activeren.
Ga naar het kopje 'Settings' in de linkerkolom en navigeer vervolgens naar 'Payment methods', zoals weergeven op de afbeelding hieronder. Je komt nu op een nieuw scherm. Zoek naar 'iDEAL' en klik op de knop 'Activate'. Voilá!
Gefeliciteerd! Je hebt nu iDEAL aangevraagd. Het kan tot 6 uur duren voordat dit geactiveerd is op jouw account. Staat de status na deze tijd nog steeds op 'pending' en heb je geen e-mail ontvangen van Stripe? Laat het ons dan even weten.
Download hieronder het excel bestand om jouw menu en algemene gegevens in te vullen.
Nu dat Stripe is aangemaakt en gasten veilig kunnen betalen met iDEAL, is het tijd om jouw menu aan te leveren. Tevens vragen we je om enkele algemene gegevens op te sturen, zodat we precies weten hoe we de bestelsite kunnen laten aansluiten op jouw bezorg & afhaalschema. In de kolom aan de linkerkant vind je een Excel bestand waarin je deze gegevens kunt invoeren. Download dit bestand om te beginnen.
In het eerste tabje vind een overzicht met enkele vragen over jouw restaurant of zaak; algemene gegevens zoals je KVK nummer, adres en telefoonnummer, maar ook vragen over de openingstijden en eventuele bezorgkosten. Vul deze gegevens secuur in! We kunnen achteraf nog aanpassingen maken mocht het nodig zijn.
In het tweede tabje vind je een tabel waar je jouw menu in kunt voeren. Per product voer je de naam, beschrijven, prijs (inclusief BTW) en categorie in. Wij raden aan om het aantal categorieën te limiteren tot een aantal van 10. De prijs vul je in zonder eventuele bezorgkosten. Onderstaand een voorbeeld:
Naam: Tortellini Formaggio
Beschrijving: Pesto | Spek | Zongedroogde tomaat | Room
Prijs: €12,95
Categorie: Pasta
Heb je alles ingevuld in het Excel bestand? Sla deze op en stuur hem door naar info@onlinemaaltijd.nl met de naam van je restaurant in titel. Wil je ook graag foto's tonen bij de gerechten? Dat kan! Stuur deze mee met de mail, zorg er wel even voor dat per foto duidelijk is bij welk gerecht hoort.
Heb je bovenstaande stappen netjes gevolgd? Dan gaan wij aan de slag om jouw nieuwe bestelsite te maken en binnen 24 uur live te zetten. Voordat we dit doen, nemen we altijd eerst even contact met je op, zodat je er zeker van bent dat wij jouw gegevens goed hebben ontvangen.
Voordat we de bestelsite opleveren doen we nog even een belletje om alles door te lopen en eventuele vragen te beantwoorden. Daarna is het tijd om aan de slag te gaan! Bon Apetit!